Naar de inhoud.

Training Social Media Voorjaar 2018

De rol van de Assistant is volop in beweging. Het zou zo maar kunnen zijn dat jij, als moderne Assistant van nu, wordt gevraagd om (naast al dat andere dat je al doet) ook nog ‘even’ de Social Media te verzorgen voor de organisatie/het bedrijf waarvoor jij werkzaam bent.

Tijdens deze training Social Media krijg je praktische en toepasbare tips hoe je maximaal resultaat kunt bereiken met minimale inspanning (zodat al dat andere werk ook gewoon af komt). Tevens leer je de do's en dont’s en helpen wij jou kiezen waar qua Social Media jij je kostbare tijd nu het best in kunt steken.

Waar gaan we mee aan de slag:

• Hoe is de wijze waarop mensen met elkaar communiceren de afgelopen jaren veranderd?
• Welke Sociale Media zijn er en welke worden, door wie (welke doelgroepen) gebruikt?
• Welke Sociale Media kunnen ze jou (als Assistant) dienen (en hoe)?
• Wat zijn de algemene Do’s & Don'ts?
• Wat zijn de specifieke Do’s & Don'ts op de verschillende platformen?
• Praktijkvoorbeelden ter inspiratie (en vermaak).
• Welke tools zijn er om te voorkomen dat Social Media jou meer tijd gaan kosten dan noodzakelijk?
• Twitter is véél meer dan het digitale afvoerputje van de samenleving maar hoe werkt het dan? Wat is het? Wat zijn hashtags, retweets, mentions etc? Wat doe je wel en niet op Twitter? Hoe vaak plaats je iets en wat plaats je dan bijvoorbeeld? Hoe vind je in de enorme berg meuk (die ook op Twitter staat) nou nét wat voor jou interessant is? Dat en meer leer je over Twitter.
• Facebook: Het verschil tussen een privé profiel en een bedrijfspagina. Hoe werkt het? Wat plaats je wel/niet? Hoe vaak en wanneer? Hoe meet je of dat ook iets oplevert? Wat zijn fans, likes & mentions? Welke voordelen kan ik zakelijk halen uit Facebook groepen? Wat kan ik met Facebook advertenties? (bijvoorbeeld een vacature onder de aandacht brengen bij exact de juiste doelgroep). Dat en meer leer je over Facebook.
• LinkedIn: Wat is het verschil tussen zakelijke pagina’s en persoonlijke profielen? Hoe richt ik een goed LinkedIn profiel in? Hoe manage ik mijn eigen profiel én dat van mijn manager én die bedrijfspagina?
• Moet ik (zakelijk) ook iets met platformen als Instagram? Pinterest? Snapchat? WhatsApp, Slack, Periscope? Facebook live?

Voor alle genoemde platformen geldt dat we kunnen behandelen:
• Hoe maak, en beheer ik een (bedrijfs)account?
• Hoe maak, en beheer ik een Twitter account? (Voor mijzelf, de zaak en/of mijn manager)
• Hoe maak, en beheer ik een Linkedin (bedrijfs)account? (Voor mijzelf, de zaak en/of mijn manager)
• Welke hulpmiddelen (Denk aan software, app’s etc) zijn er om overzicht te houden, resultaten te meten, al deze profielen te managen op zo’n manier dat het ook nog eens niet meer tijd kost dan strikt noodzakelijk.
• Hoe kan ik het beste vacatures uitzetten via diverse social media kanalen?
• Welke manieren/tools zijn er om online te inventariseren wat er over mij, mijn manager en onze organisatie gezegd wordt op Social Media?
• Hoe ga ik om met negativiteit op Social Media?
• Welke privacy-instellingen zijn aan te raden op de diverse profielen?

Onze Expert is, Jelle Drijver. Als spreker en trainer enthousiasmeert- en informeert hij groepen van klein tot groot over Social Media & Online positionering. Wekelijks publiceert hij op zijn eigen sites en op Frankwatching.com (een van ’s Nederlands grootste platformen op gebied van Marketing en Communicatie).

Vanuit zijn enthousiasme voor de online mogelijkheden geeft hij praktische trainingen over:

• Online positionering (Social Media, Wordpress websites, Online marketing, zoekmachine optimalisatie (SEO), social advertentie campagnes, monitoren en bijsturen)
• Het Nieuwe Werken (Sneller, makkelijker en efficiënter werken door gebruik van handige tools)
• Google Apps 4 Businesses (super efficiënt samen werken zonder beperking van plaats of tijd. Documenten delen, samenwerken in documenten, presentaties, spreadsheets, agenda's delen en meer)

Reacties van onze deelnemende Assistants op de voorgaande training?
'De persoonlijke benadering en enorme kennis en enthousiasme spraken me erg aan bij deze training'
'Erg fijn dat de training was toegespitst op interesse van de groep'
'De training was ontzettend leerzaam'.
'We hebben heel veel tips, links en voorbeelden gezien en gekregen en een hele leuke dag gehad!'

Kosten
De kosten voor deze training bedragen € 250,- exclusief BTW. De kosten zijn inclusief Lunch, koffie, thee en frisdrank. Neem je een collega Assistant mee dan kan deze gratis meekomen. Voor (oud) Assistants van Assistant2 valt deze training onder het LOT en is deze training gratis.

Certificaat van deelname
Uiteraard ontvang je na afloop een certificaat van deelname.

Locatie
De workshop Social Media vindt plaats aan de Koninginnegracht 25, 2514 AB Den Haag. Met openbaar vervoer goed te bereiken. Parkeren kan kosteloos achter het pand.

Datum + Tijdstip
Voorjaar 2018, 9.30 - 17.30 uur

Reacties voorgaande deelnemers

"Het geheel klopte gewoon, goed gestroomlijnd, A2 Waardig!"

"Het is zo toepasbaar, de trainer Jelle was zo leuk interactief en onthield alles! Hele mooie locatie!"

"Leuke entertainende trainer. Jelle is topper! Kleine, interactieve groep. Persoonlijke aandacht."

"Zonet ontving ik het certificaat van deelname voor de training “Social Media”.
Dank daarvoor, erg professioneel! En nogmaals bedankt voor de uitnodiging voor deze interessante en leerzame dag; ik heb er enorm van genoten en veel geleerd!" 

Enthousiast geworden? Klik op de button hieronder om jezelf aan te melden.

Vragen over de training?

Neem gerust contact op via LOT@Assistant2.nl of 088 022 23 99.